LAKIEROWANIE SAMOCHODU

Niełatwo jest określić precyzyjnie cenę wykonania danej usługi lakierniczej. Jej wysokość jest w dużym stopniu zależna od samochodu, który ma zostać poddany lakierowaniu, od wymaganego przez Klienta czasu zlecenia czy też od stanu samej karoserii.

Należy przy tym pamiętać, że zazwyczaj niższa cena oferowana przez poszczególne warsztaty nie oznacza lepszej jakości wykonanej usługi. Można nawet zaryzykować twierdzenie bliskie prawdzie, że zwykle jest dokładnie odwrotnie. Trzeba bowiem wziąć pod uwagę, że na całościowy cenę usługi składają się takie elementy jak koszt roboczogodziny pracownika (w poszczególnych warsztatach mają różne umiejętności), użyte do lakierowania materiały (są różnej jakości) oraz praca maszyn pozostających w dyspozycji warsztatu (ich poziom też jest zróżnicowany).

Przechodząc do meritum zaznaczmy, że podany poniżej zakres cen usług lakierniczych jest jedynie przykładowy, przybliża jedynie Klienta do szerszej wiedzy na ten temat. Nie powinien więc być traktowany jako ostateczna oferta.

Decydując się na skorzystanie z usług lakierniczych musimy się liczyć z wydatkowaniem następujących kwot (są to kwoty przykładowe, mogą się różnić od cen w obecnym cenniku):

– cieniowanie od 100 do 180 zł za godzinę

– lakierowanie całego samochodu od 3,5 do 5 tys. zł. za godzinę

– lakierowanie dachu od 450 do 730 zł za godzinę,

– lakierowanie drzwi bocznych od 360 do 520 zł za godzinę,

– lakierowanie lusterka od 60 do 88 zł za godzinę,

– lakierowanie maski od 400 do 600 zł za godzinę,

– lakierowanie progu od 200 do 340 zł za godzinę,

– lakierowanie tylnej klapy od 350 do 580 zł za godzinę,

– lakierowanie zderzaka od 350 do 530 zł za godzinę,

– nabłyszczanie lakieru od 200 do 300 zł za godzinę

– polerowanie z usunięciem zmatowień od 350 do 530 zł za godzinę

– renowacja lakieru od 650 do 900 zł za godzinę

Podkreślmy, że prawdziwą jakość pracy wykonywanej przez warsztat możemy ocenić przede wszystkim po efekcie, a wcześniej po indywidualnym podejściu do potrzeb Klienta. Jeśli widzimy, że pracownicy zwracają uwagę na sugestie Kierowcy, w tym na jego możliwości finansowe, wówczas orientujemy się już, czy jesteśmy w stanie zaufać zleceniobiorcy.