Grubość warstwy lakieru naszego auta ma ogromne znaczenie nie tylko na jego wygląd, ale i bezpieczeństwo na drodze. Fabrycznie nowe samochody mają ustaloną grubość tej warstwy, o której na pewno poinformuje nas sprzedawca. Inaczej jest w przypadku samochodów używanych, powypadkowych, gdzie mogła zajść potrzeba poważnych zabiegów lakierniczych. Jakość i grubość lakieru może tam różnić się od tego, jak wygląda to w nowych modelach. Dobry lakiernik Warszawa może to jednak z łatwością ocenić i – jeśli sytuacja będzie tego wymagać – dokonać odpowiednich zmian.

auto-1464805_1280

Praca lakiernik Warszawa – jaka grubość lakieru?

Każdy doświadczony lakiernik, że grubość lakieru to jeden z podstawowych czynników decydujących o tym, jak często będziemy zostawiać u niego nasz samochód. Wiele zależy też chociażby od wysokości zawieszenia samochodu, jednak kluczowe jest to, czy lakier pokrywający karoserię jest w stanie ochronić nasze auto przed zarysowaniami i innymi, poważniejszymi uszkodzeniami. Ile zatem powinna wynosić jego grubość? W popularnych, tańszych autach azjatyckiego pochodzenia (np. Honda, Hyundai czy Nissan) jest to z reguły 80 do 100 μm (mikronów). W europejskich samochodach jest to 120 μm – 150 μm (a rzadko nawet 170 μm, czyli ponad dwa razy więcej niż w niektórych pojazdach z Azji). Widzimy więc od razu, że tańsze samochody mogą ostatecznie przynieść w późniejszym okresie wysokie koszty związane z naprawą i renowacją.

Lakiernik Warszawa ceny – sprawdzanie grubości lakieru w aucie używanym

Jeśli nasz samochód nie pochodzi z salonu, możliwe, że były na nim dokonywane zabiegi blacharsko – lakiernicze, co znaczy, że grubość warstwy lakieru może różnić się od oryginalnej. Profesjonalny lakiernik może ją łatwo ocenić, jednak równie dobrze możemy to zrobić sami dzięki elektronicznym testerom, które zdradzą nam tajemnice karoserii auta, gdy tylko przyłożymy do niej czujnik. Pamiętajmy jednak, że nawet najbardziej zaawansowany gadżet nie zastąpi nam doświadczonego lakiernika służącego radą i pomocą.